lørdag den 14. februar 2015

Elsa kostume in the making



Det ligger vist ikke til mig at være i god tid - i hvert fald ikke når det gælder fastelavnskostumer... Men måske er grunden snarere den, at jeg har prøvet at ignorere at Karla længe har proklameret, at hun ville være Elsa (fra Disney's Frost film, hvis nogen skulle være i tvivl) ligesom samtlige 4-6 årige piger rundt om i landet. 

Jeg har tidligere syet fine fastelavnskostumer til begge piger; Frederikke var den smukkeste svane sidste år, Karla har tidligere været en sød humlebi og begge piger var edderkopper til Halloween et år. 

Jeg kunne selvfølgelig vælge den nemme løsning og købe en fin Elsa kjole i Fætter BR, men jeg kunne nu alligevel ikke dy mig for endnu engang at gå i gang med at kreere et hjemmelavet fastelavnskostume. På trods af at det tager længere tid, og ret bestet også er dyrere - syntes jeg det sjovere at sende karla af sted i noget, som jeg selv har lavet.

Ligesom både edderkopperne og humlebien, havde jeg ikke en masterplan for hvordan kostumet skulle se ud. Jeg har taget udgangspunkt i mønsteret for denne kjole, men eksempelvis Polly mønsteret fra Stof 2000, vil også fint kunne bruges. 

En tur i den lokale stof- og garnbutik efter turkis stof, tyl og garn gav masser af inspiration, og så var det ellers at lade fantasien og kreativiteten få frit spil til både kjole og paryk. 

Jeg har allerede et  meget spændt 4 årig, og jeg glæder mig til at vise jer det færdige resultat.

2 kommentarer:

  1. Jeg glæder mig til at se smukke Karla i den hjemmesyet :0)

    SvarSlet
  2. Blogging is the new poetry. I find it wonderful and amazing in many ways.

    SvarSlet

Tusind tak fordi du kiggede forbi, og giver dig tid til at kommentere på mit indlæg. Det betyder meget for mig - og gør mig så glad.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.